Vecka 37 (36+5) Fortsatta förvärkar och vårsol

Värkarna tog aldrig mer fart. De fortsatte med ett par minuters mellanrum hela kvällen och när vi skulle gå och lägga oss vid 23 kändes det som jag genomfört ett träningspass, helt slut. Somnade vid 01 och vaknade flera gånger per timma under natten av smärtan och alla miljontals toabesök.. När mannen åkte till jobbet vid 06.15 gav jag upp sömnen för denna natt. Så skulle gissa på 4 timmars sömn totalt kanske. Idag på förmiddagen har jag pga sömnbristen och förvärkarna inte orkat göra så mycket allt. Ser just nu Pretty little liars på iPaden, vilket är min räddning. Orkar inte göra något alls längre och att se serier är bra tidsfördriv. Håller faktisk på att virka ett par bebisskor till lilleman också. Ena skon är färdig, nu tänkte jag krypa upp i soffan och försöka göra klart den andra. 

Var ut utanför ytterdörren här för en tag sen,vilket inte ens händer dagligen längre..  Här är det 9 grader och en stor härlig vårsol på himlen idag. Så när jag hade hämtat posten satte jag mig på trappen i vårsolen och bara andades i en kvart. Det blåser rätt mycket idag, men det var ändå oerhört skönt att få lite sol i ansiktet och friskluft i lungorna. 


Kommentarer:

1 Suss:

Ser mycket, mycket härligt ut på din trapp/veranda. Så skulle jag vilja ha det!! Fråga; är det stressande för bebisen med de smärtsamma förvärkarna? Varför har du dem? Det är inte så att detta är så plågsamt för dig att det bästa vore om du sattes igång tidigare? Undrar, det verkar hemskt det du går igenom med alla smärtor!!

Svar: Ja det var underbart, vårsolen är så härlig!
Jag tror inte att det är stressande för bebisen. För sjukvården har som mål att jag ska kunna gå tiden ut. Och att jag med hjälp av citodontabletterna ska kunna ha så lite ont som möjligt. Men jag håller verkligen med, imorgon är jag i vecka 38(37+0) och då beräknad ju barnet vara helt färdigt. Så det är inte bara en gång om dagen jag önskar att förlossningen ska starta eller att sjukvården ska tycka att det är lika bra att sätta igång mig pga smärtorna. Men det verkar inte så..
Evelina

Kommentera här: