Vecka 31 (30+5) Magens form

Jag tycker det är så fascinerade att ligga och titta på magen nu när bebis växer sig allt större där inne. Igår morse låg jag kvar i sängen som vanligt efter att jag vaknat, för att det värsta av illamåendet ska lägga sig innan jag kliver upp, fick då en sammandragning och tittade ner på magen. Och såg hur rolig den såg ut, bebisen låg på vänster sida av magen och det syns så tydligt, ser ni hur sned hela magen är? 


En annan sak jag märkt sista veckan är att rörelserna innifrån magen numera är större. Det som förut kändes som små sparkar är numera som en våg av rörelser. Jag känner tydligt vissa kroppsdelar, ibland en fot, ibland så trycker han ifrån med fötterna och rumpan trycks upp. Så rörelserna har verkligen förändrat sig. De är större på något sätt, man märker att han börjar ha det trängre där inne. Svårt att förstå att det är typ 9 veckor kvar. Känns så nära och så långt bort på en och samma gång. 

Vi längtar så mycket efter dig nu lilleman, jag och pappa pratar nästan uteslutande om saker som rör dig. Om renoveringen av ditt rum, om ditt namn, om hur du kommer se ut, om du får mina bruna ögon eller pappas blåa, om du blir en busig spillevink eller en blyg liten kille, om första tiden med dig här hemma, om första sommaren med dig i stugan och om hur lyckligt lottade vi är som får vänta på dig. Vi har älskat dig så länge redan!

Kommentera här: