Vecka 32 (31+3) inför första föräldraträffen

I fredags orkade denna partyprinsessa(?!) sig iväg på mannens firmafest. Hade sanslöst mycket sammandragningar under fredagen, men det gick ändå rätt bra under kvällen. Orkade faktiskt vara kvar på festen till klockan slog midnatt, då förvandlades jag som Askungen, och det var hög tid att köra hem. Fredagens ansträngning kändes av hela helgen. Har vissa dagar extremt ont i mina fogar, något som jag inte lyft här tror jag. Vissa dagar, som igår, gör det så ont i fogarna att jag inte kan lyfta benen för att ta på sockar/byxor, så mannen får hjälpa mig. Allt gör ont, resa sig upp, gå till toaletten och det allra värsta är smärtan i bäckenet/ljumskarna när jag försöker vända mig i sängen på nätterna. Det är fruktansvärt! Vaknar varje gång jag förflyttar mig och det i kombination med upp till 4 toabesök per natt gör att nattsömnen blir rätt dålig. 

Idag ,kl 15, börjar den föräldrautbildning/föräldraträff vi ska gå via landstinget. Första träffen av 5-6 stycken. Vi ska först tydligen träffas i stor grupp, alla som är beräknade från 2/3-4/6, och sedan delas man in i mindre grupper om ca 10 föräldrapar. Så det ska bli spännande. Jag känner mig lite nervös inför detta, men jag återkommer sen och uppdaterar er om hur jag upplevde det. Jag är expert för att oroa mig och vara nervös i onödan, och oftast kan jag själv inte ens svara på varför jag är nervös. 

Kommentarer:

1 A:

Inte kul detta med fogarna. Sådär hade jag det också sista 2 månaderna. Men det mesta gick över dagarna efter förlossningen som tur var.

Det låter det ju jättebra med upplägget ni har på föräldragruppen tycker jag. Nu i efterhand tycker jag att vi rusade igenom väldigt mycket. Dessutom hade vi bara två tillfällen. En gång bara mammor runt vecka 20 och en gång både mammor och deras partners. Hoppas du hamnar i en bra grupp. Kram!

2 A:

Inte kul detta med fogarna. Sådär hade jag det också sista 2 månaderna. Men det mesta gick över dagarna efter förlossningen som tur var.

Det låter det ju jättebra med upplägget ni har på föräldragruppen tycker jag. Nu i efterhand tycker jag att vi rusade igenom väldigt mycket. Dessutom hade vi bara två tillfällen. En gång bara mammor runt vecka 20 och en gång både mammor och deras partners. Hoppas du hamnar i en bra grupp. Kram!

Svar: Nej man blir så handikappad när fogarna gör såhär ont. Tur jag har vissa bättre dagar då det är lite mindre smärtsamt.

Ja, det är rätt bra upplägg. Även om det blir rätt ytlig information ändå. Men det är kul att träffa andra i samma situation som oss, som väntar ett litet mirakel :) Oj, det var väldigt lite! Har ni kontakt med något föräldrapar därifrån? Kram
Evelina

3 C:

Du oroar dig säkert i onödan :) Hoppas FUB:en gick fint! Kram

Svar: Jag oroade mig absolut i onödan, som vanligt! ;) Det gick bra, roligast var det att träffa andra blivande föräldrar och prata med dom :) kram
Evelina

4 Bella:

Usch! Känner helt igen det med fogarna. Varje gång man vänder sig och gå upp alla dessa ggr på toa är inte kul eller skönt för kroppen!

Tycker som alla andra att det verkar toppen med föräldrautbildningen och så många tillfällen också! :D kommer bli jättebra! Kram Bella

Svar: Det känns som man ska gå av, mitt i tu. Ja alla dessa toabesök nattetid är fruktansvärda. Det gör så ont att kliva upp!

Ja, föräldrautbildningen känns faktiskt rätt lovande. Hamnade i en härlig grupp också :)

Kram
Evelina

5 Langtarefterbarn:

Jag känner igen det du skriver till nästan 100%. Att vända sig i sängen är ren terror. Jag är glad att jag än så länge *peppar peppar* inte behöver gå upp och kissa på nätterna.

Kul med föräldragrupp! :)
Vi ska snart iväg på det också men först är det någon föreläsning på förlossningen som vi ska delta i.

Kraam

Svar: Ja, det strålar i hela kroppen från fogarna. Åh, har du sluppit det?! Jag kissar aldrig nattetid när jag inte är gravid. Men sedan vecka 5(!) gör jag det. I början var det ju såklart inte mer än typ 1 gånger per natt. Nu är det mellan 2-4 gånger.

Ja föräldragruppen känns super! Vad spännande, hoppas du känner att det är givande.
Kram
Evelina

Kommentera här: