Vecka 40 (39+6) BF

Idag är dagen D. Idag är jag beräknad. Men det är bara 5% av alla barn som faktiskt föds på den beräknade dagen. Är du en av dom lilleman? 



Morgonen började rätt lugnt, njöt av att ha fått sovit sammanlagt nästan 5 timmar inatt. Sen nu de sista två timmarna så känns kroppen helt annorlunda. Har en smärta i magen som jag inte känner igen, mensvärksliknande men den gör ganska rejält ont. Och mer bak mot ryggen. Förvärkarna känns också lite annorlunda. Men jag vet inte, det är säkert inget. Men lite spännande är det med nya signaler från kroppen som jag inte känt förut. Mannen ringde just, han är påväg hem från jobbet. Har inte pratat med honom i eftermiddag, för jag ville se hur detta utvecklar sig först. Onödigt att stressa upp honom i onödan när han är 50 min bort. Men nu kunde jag inte hålla mig, berättade att det kändes annorlunda och även om jag inte vill ge några falska förhoppningar så är det nånting som händer i kroppen, något nytt. Så det blir spännande att se hur detta fortsätter att utveckla sig under kvällen. Planen var att se min brors innebandymatch, de spelar kval med chans att gå upp i Allsvenskan. Får se om det blir innebandy eller om vi kanske ska på förlossningen. Håll tummarna för att det blir det andra alternativet!! 

Kommentarer:

1 emma r:

Håller tummarna för att lilla livet ska titta ut :-) känns som jag får gå över bf imorgon.

Kommentera här: