Vecka 40 (39+4) Äntligen april!

Det är april kära vänner, bebisens födelsemånad. Det är två stackars dagar kvar till BF. Och om alla läkare/barnmorskor jag träffat ska ha rätt så börjar han ha lite bråttom att komma. För enligt dem så skulle jag ju absolut inte gå tiden ut. Har dock en känsla av att de kommer få fel. Mitt egen gissning, långt innan förvärkarna startade i vecka 34, var 2/4. Så vi får väl se. Gissar att även min gissning är fel. Men det märks definitivt på kroppen att något närmar sig. Det lossnar små små bitar av slemproppen flera gånger per dag nu, förvärkarna är starkare än någonsin, jag är trött som aldrig förut, den mensvärksliknande smärtan mellan förvärkarna är starkare. Och för att inte tala om det allra starkaste, trycket neråt! Ibland känns det som att jag inte kan sitta upp, som att huvudet är så långt ner att det liksom är halvvägs ute i slidan. Så förhoppningsvis är dessa saker tecken på att han inte dröjer allt för länge till. Han får gärna komma under närmaste veckan. Men jag antar att det bara är att sitta snällt och vänta. 

Helgen som var hade jag det rätt kämpigt i omgångar. Flera gånger de senaste dygnen har jag haft intensiva perioder på ca 2 timmar då värkarna kommit med 2-3minuters mellanrum. Både lördagen och söndagen så gjorde i ett försök att ta bilen till ett handelsområde och hade tänkt små hoppa lite. På lördagen hann vi med första butiken sen trodde jag att bebis var påväg ut, 6 värkar hann komma i bilen påvägen hem och det tar bara 10 minuter att köra. Men efter en dryg timmas vila i soffan så släppte dem och minskade markant. Samma sak hände på söndagens shoppingförsök. Men då hann vi med två butiker innan kroppen gav upp. Så det känns helt klart som att nånting är pågång, frågar är bara hur långt borta det är. Det är spännande att gå och lägga sig på kvällarna, för man vet liksom inte vad morgondagen har att bjuda på. 


Jag hoppas att detta ska vara den sista gravidbilden. Men vi får väl se..

Kommentarer:

1 Sarah:

Åh vilken fin mage du har! Kikar in här flera gånger om dagen och undrar om
bebis har kommit. Har följt er på bloggen sedan början av graviditeten. Så spännande. Lycka till med allt! :)

Svar: Tack vad snällt sagt! Jag lovar att försöka hålla er uppdaterade här på bloggen om vad som händer. Just nu är det nya signaler från kroppen som jag inte vet hur jag ska tyda. Förhoppningsvis närmar sig förlossnigen! :) Vad roligt att du hängt med oss hela vägen. Snart är vi "i mål" :) Tack fina du. Kram
Evelina

2 C:

Var säker på att det inte skulle komma något med inlägg medan du var gravid men fel hade jag. Nästa inlägg har nog bebis tittat ut tror jag :) Kramar

Svar: Tänk vad vår lilla bebis och min livmoder lurat alla. Dagen D är här och forfarande ingen bebis. Men nu hoppas jag att det inte dröjer många dagar, eller timmar, för jag vill bebismysa!!! Kram
Evelina

Kommentera här: