Det händer saker

Var hos barnmorskan på förmiddagen idag. Hon kände pulsationer i slidan/livmodern/livmodertappen när hon gjorde gyn-undersökningen och sa ingenting speciellt om det när jag var där. Men efter att jag lämnat besöket tog det tio minuter så ringer min barnmorska upp mig. Då hade hon ringt förlossningen för att rådfrågat dem och de tyckte att jag skulle komma in dit för vidare undersökning. Det var ingen brådska tydligen men jag skulle åka upp under eftermiddagen. Ringde mannen som var på jobbet och han hade ett par saker han behövde slutföra innan han kunde komma hem. Vid 14-tiden var vi på plats på förlossningen. Kopplades till CTG som visade på kraftiga täta värkar som kom med ganska exakt 3 minuters mellanrum. Och de gjorde ordentligt ont. Barnmorskan kom tillbaka efter jag suttit ca 25 minuter med CTG-apparaten, gjorde en gyn-undersökning som visade att jag fortfarande var öppen 2 cm och livmodertappen var nästan helt utplånad. Barnmorskan var helt övertygad om att min förlossning startat nu. Blev lite chockad över beskedet. Det är klart, det har varit ett kämpigt dygn. Sen 14tiden igår har förvärkarna gjort mycket mer ont och när jag klockade dem igårkväll så kom de väldigt tätt och regelbundet. Men jag trodde ändå inte.. Hur som helst så säger barnmorskan att det är lika bra att ni får ett rum och stannar här. Jag och mannen tittar i chock på varandra.. Nej men inte skulle vi det. Vi bestämde oss för att åka hem, vila och äta. Barnmorskan bara log, sa att hon var övertygad om att innan hon gick hem från sitt pass kl 22 ikväll så skulle vi vara tillbaka. Att hon trodde att det skulle vara omöjligt för mig att klara kommande natt hemma..

Så nu vet ni läget. Jag hoppas bara att detta inte klingar av nu. Vi vill träffa vårt efterlängtade lilla mirakel. (Lite komiskt att mannen gissat att bebis ska födas imorgon, känns som att det är relativt höga odds på den gissningen just nu!) 

Jag ska försöka hålla er fortsatt uppdaterade! 

Kommentarer:

1 Julia:

Åh vad spännande! Jag har BF idag, men tror han vill stanna kvar i magen någon dag extra. Men vi får se!
Lycka till!! kram

2 C:

Åh så spännande! Lycka till och hoppas det blir en fantastisk upplevelse <3

3 A:

Oj då kanske redan bebis är här! Ska tänka på dig mycket och önskar ett stort lycka till! :D Kram!

4 emma r:

Hoppas den lille kommit ut och att ni nu får vila upp er.
Vi mår bra, och höll beräknat datum 4/4 får dock kämpa med muskelövningar i kroppen och blodvärdet.

Kommentera här: