Vecka 16 (15+2) Nytt läkarbesök

Idag var det dags att träffa läkaren igen, för att förlänga sjukintyget. Träffade en ST-läkare, som jag träffat tidigare via jobbet. Hon var trevlig, och tyckte definitivt inte att jag skulle gå tillbaka och jobba om jag mådde såhär dåligt fortfarande. Vilket kändes skönt, att hon bekräftade mitt mående på något sätt. Hon förlängde min sjukskrivning i tre veckor, så får vi se hur allting känns då. 

Läkaren som jag träffade går i handledning hos min vanliga läkare, som jag brukar träffa och har gjort de senaste typ 10-15 åren. Så innan ST-läkaren träffade mig hade hon suttit i handledning med mina vanliga läkare och då berättat att hon skulle träffa mig. Så min vanliga läkare kom och ropade upp mig, bara för att han ville hinna gratulera till bebis och ville få känna på magen. Det tycker jag var ganska gulligt faktiskt. 

Jag passade på att väga mig, eftersom min barnmorska håller till bredvid och den är samma våg som jag vägt mig på under hela graviditeten. Jag var helt övertygad på att jag skulle gått upp i vikt. De sista 7 dagarna har jag nämligen kräkts betydligt mindre, problemet är fortfarande att jag mår illa dygnet runt och inte kan äta. Men jag tänkte att jag åtminstone fick behålla det jag äter på en dag. Till min stora förvåning och till min stora besvikelse hade jag gått ner ytterligare 2 kilo. Så är på -7 kg nu sedan gravidstart. Känner mig lite ledsen över det faktiskt. Jag tyckte att jag gjort framsteg och ändå har jag gått ner 2 kilo till. 

En vanlig dag äter jag ungefär 1-2 hårdmackor, en frukt och några tuggor middag. Det är allt.. På sin höjd kan jag få i mig en till macka innan jag går och lägger mig. Så som ni förstår så är jag rätt tom på energi. Och det visar väl viktnedgången på också. Men ursh vad jag blev besviken.. 

Kommentera här: