Veck 17 (16+5)

Puh, har haft en tuff vecka hittills. Illamåendet har varit fruktansvärt, har kräkts dagligen, vilket jag klarat mig från i drygt 1,5 vecka innan det. Då skedde det ungefär varannan dag. Men i veckan har alla dagar hittills varit riktigt jobbiga. Har inte fått i mig så mycket att äta, har haft svårt att sova och lägg till stressen att vi har vår "bröllops"fest på lördag.. 

Igår var jag iväg och handlade på stormarknaden här i stan och var borta i ca två timmar. Och hann därför inte sova mitt på dagen i två timmar som jag brukar. Och på kvällen var jag och mannen tvungna att pyssla ihop 26 stycken häften med gästpresentationerna till festen. Efter det, vid 22tiden var jag då fruktansvärt slut att jag tydligen somnade pang bom. Som tur var hade vi hunnit till sängen så mannen lät mig sova trots att vi var mitt i en serie. Vaknade första gången vid 02.30 och kände en alltför bekant smärta, migrän. Fumlade mig fram i mörkret och med blixtar framför ögonen för att tömma blåsan som kändes som den skulle explodera. Somnade turligt nog om ganska snabbt efter toabesöket. Men vaknade igen 05.35 och upprepade samma procedur. Jag vaknade inte ens när mannen åkte till jobbet imorse så jag var nog rätt sliten. Fick sova till 08.30 då ryggen sa ifrån att det var dags att stiga upp. Så idag är jag väldigt sliten, känner mig överkörd och bakis. 

Jag har lite småpyssel kvar till festen som jag ska hinna med idag innan mannen kommer hem från jobbet. Han har nämligen tagit ledigt från jobbet imorgon. Så vi åker till stugan redan ikväll, festlokalen är i samma by. Så vi får komma till rätta där och slippa stressa med allt sånt imorgon. För imorgon blir det de sista förberedelserna inför lördagens fest, så som sista mathandlingen och fixa med de sista dekorationerna och så. Vi har beställt catering för varmrätten men valt att göra för- och efterrätten själva. Vilket till en början kändes som en utmärkt idé, ni kan ju få gissa om det fortfarande känns så.. 
Så på lördag smäller det alltså, den enda så stora fest jag ska anordna i hela mitt liv, jag lovar! Igår när jag och mannen satt och klistrade med gästpresentationshäfterna så skakade vi hand om att ALDRIG mer anordna något såhär stort igen, aldrig mer gifta oss och framför allt inte göra det när jag är gravid och har en energinivå som är obeskrivligt låg.

Har ett antal såna här kvar att göra innan lördag


Kommentarer:

1 C:

Jobbigt att du inte kan få må bra nu när det är dags för bröllopsfest och allt., det ska ju vara något roligt att planera och göra i ordning men med illamående och trötthet är det inte lätt. Hoppas lördagen blir bättre, kramar

Svar: Lördagen var mycket bättre. Men illamåendet kom tillbaka med full kraft på natten/morgonen efter. Kram!
Evelina

2 Langtarefterbarn:

Trist att må så dåligt!
Hoppas att det lägger sig så du kan njuta av er bröllopsfest. Kraam

Svar: Lördagen var bästa dagen på hela veckan ur illamående synpunkt. Så jag är nöjd. Men nu är illamåendet tillbaka med full kraft. Den kom redan på natten/morgonen efter festen. Men jag är ändå tacksam för att jag orkade med festen.
Evelina

Kommentera här: