Vecka 22 (21+3)

Helgen är över och mannen är tillbaka på jobbet. Jag har haft en konstig natt, kunde inte somna igår för att min mage strulade, IBS. Så istället för att störa mannen som faktiskt skulle upp vid 05.45 så gick jag ner och la mig i soffan. Såg på tv mellan toabesöken och sen somnade jag väl kring 02, vaknade vid 05 och hade extremt ont i huvudet. Smög upp och kröp ner med mannen. Sen när väckaren ringde vid 09 snoozade jag i över en timma. Kände mig helt slut. Nu ligger jag istället i soffan, har en dålig dag med illamåendet och två stackars hårdmackor med smör är det enda som "fyller" min kurrande mage. Mellan varven stiger jag upp och julpyntar lite, orkar typ 10 minuter sen måste vila. är sandlöst less på att inte ha någon energi. Jag fullkomligt älskar julen, ska nog ägna ett helt inlägg till det sen så ni får se vilket tomteland vårt hus förvandlas till under december. Men måste bara få visa dessa två först, ett tomtepar som lyser. De är en halvmeter höga och alldeles underbara.



 Ärvde dem efter min Gammelmormor som gick bort för drygt en månad sen. Hon älskade också julen, det gör min mormor med, och mamma älskade också julen. Nu är det ju bara jag och mormor kvar. Men vi får föra traditionen om julgalenskapen vidare. Igår fick mannen bära upp alla 5 flyttkartonger och ett flertal mindre lådor med julpynt ur förrådet. Han suckade, jag log. 

Nu ska jag vila lite.

Kommentarer:

1 A:

Så härligt med julpynt! Jättesöta tomtar. Själv har jag inte börjat än. Julkänslan lyser med sin frånvaro, troligen beroende på att vi inte fått någon snö än.

Tråkigt dock att du ännu ska må såhär illa. Kram!

Svar: Jag älskar julpynt! Är nog lite besatt faktiskt. Hoppas ni får lite snö snart, det gör mycket för julkänslan faktiskt

Ja, det är tröttsamt och trist. Jag vill ju kunna ära igen! Kram
Evelina

2 C:

Åh vilka fina tomtar! Ser fram emot att se allt pynt ;) Kram

Svar: Mer bilder kommer! ;) Men pyntandet tar sån tid när energinivån är så låg. Kram
Evelina

Kommentera här: