Misslyckad omgång 2

Torsdag förra veckan började jag få ont i brösten, precis som efter ägglossning under första omgången pergotime. Så då misstänkte jag att ägglossningen denna gång bara varit sent och inte uteblivit som vi först misstänkte. Idag kom mensen. Den där jävla mensen. Känner sånt hat till min egen kropp. 
 
Men jag antar att jag får vara glad att det funkar ändå. Resultatet blev inte som vi ville. Men pergotime framkallade ägglossning och jag försöker vara tacksam för det. Trots det så ska dubbeldos av pergotime påbörjas på lördag, Omgång 3. Gruvar mig lite över vad det ska göra med mig. Men mannen har lovar att ta hand om mig.
 
Jag önskar bara att man visste att detta kommer att ge effekt. Att jag faktiskt kommer att bli gravid. Att biverkningarna av pergotime, som viktuppgång, håravfall(tappat ca 1/3 av mitt hår!) och magsmärtor, kommer att vara värt det i slutändan.

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Jag har hört&läst att strikt LCHF ska ordna upp i de flesta fertilitetsproblem, när viter carbs och vårt insulin skjuter i höjden, så är detta supernegativt för ägglossning, osv. Googla mer om det. Jag har precis startat på pergo och tänker köra lchf :) Kram & lycka till!!

Kommentera här: