Vecka 40 (39+0)

Det händer inte så mycket nytt här. Förvärkarna har förändrats en aning, de kommer mycket mer intensivt i perioder på ett par timmar och mellan det så är det nästintill helt lugnt.  Har dock en ihållande kraftig mensvärksliknande smärta i princip hela tiden. Sover fortfarande som en kratta. Den lilla tiden jag sover så halvgråter och pustar jag enligt maken. Springer på toan och kissar massor och känner själv att jag ofta vaknar av smärtan i livmodern. 

Idag gick jag in i vecka 40. 6 dagar kvar till BF. Och än har jag inte hunnit bli sådär frustrerad över att bebis inte kommit, som det känns som alla andra gravida pratar om. Jag och mannen skämtade igår och han pratade till bebis i magen att bebis skulle göra sig redo, för efter mannens arbetsdag och kvällens middag så skulle bebis minsann få ta och komma ut. Vi får väl se om den saken. Jag ser ju gärna att bebis kommer i helgen. Men jag tror inte det, tror det blir en aprilbebis det här. Mannen håller på att längta ihjäl sig, jag med såklart. Men det känns nästan som att han längtar ännu mer än mig. Han pratar om att han längtar att få mysa med vårt barn, ha honom på sitt bara bröst och bara njuta av varandra. (Vilket får mitt hjärta att smälta..)

Ni kan väl hålla en tumme eller två att bebis kan tänka sig att komma ut under helgen? 

Satt ute i vårsolen en timma på förmiddagen. Så skönt att värmen börjat komma. Idag har vi hela 10 grader i skuggan här i Norrland. Och mot solväggen blev det så varmt och skönt att jag kunde sitta i linne och virka. 



Kommentarer:

1 A:

Du har ju gått lääänge nu. Kom ut nu bebis! :)
Kände aldrig heller att jag var less på att vara gravid. Fast jag gick inte så länge som du. Håller tummarna för en marsbebis ändå. Kram!

Svar: Eller hur, har försökt locka honom med massa mutor. Men det verkar funka dåligt ;)
Någon marsbebis blev det inte, till mångas förvåning. Men snart så hoppas jag har tar och kommer ut! :)
Kram
Evelina

Kommentera här: