Vecka 17 (16+3) magbild





För tillfället har jag ingen bra spegel hemma som gör att jag kan ta bra magbilder. Så det är lättast när jag ligger  ner i sägen. Dessa bilder är tagna på morgonen, och då är magen som minst. Men visst syns det skillnad på dessa bilder? skiljer precis 2 veckor. Tyvärr är vinkeln på bilderna rätt olika men jag hoppas ni ser. Magen är hårdare nu än tidigare. Och magen börjar växa sig alt längre upp på magen, nu är det inte bara en bula längst ner på magen. Men det syns kanske inte på bilderna. Men jag märker det tydligt. Buffarna som jag skrev om för några dagar sedan fortsätter. Så antingen är mina tarmar sällskapssjuka och beter sig på ett sätt som jag aldrig känt tidigare i hela mitt liv, annars är det kanske bebisen jag känner. Eller är det på tok för tidigt?!

Kommentarer:

1 A:

Jag tycker mig se skillnad på bilderna. När det gäller rörelser så kände jag första tydliga i slutet på vecka 17. Sen minns jag en gång att jag kände en liten kittling i vecka 13. Men det var med största sannolikhet bara magen. Då har jag moderkakan i framvägg så det räknas som mycket tidigt. Så nog kan det vara bebisen. Jag minns också att i början kändes det inte varje dag. Spännande veckor nu för snart borde du känna mer och mer. :)

Kram!
Kram!

Svar: Det syns såklart mer skillnad när jag står upp. Som den sista magbilder visar, men jag har ingenting att jämföra den med. Men jag och mannen märker stor skillnad! :)

Då kanske det kan vara bebisen som jag känner. Jag det är så spännande tid framöver nu, 2 veckor och 2 dagar kvar till RUL och sen borde bebis verkligen börja röra på sig så att jag slipper tvivla. Mys!

Kram
Evelina

Kommentera här: