Vecka 21 (20+6) Barnvagn

I tisdags var ju jag och min bror på stan och inhandlade julklappar. Det gick riktigt bra, nu har vi bara lite småsaker kvar innan vi kan säga att vi är klar med julklapparna. Och så är det ju det absolut bästa kvar, att slå in dem. Kanske en av mina mysigaste stunder på året. Det och att julpyssla, julpynta och julbaka står högt upp på listan.

Det jag skulle berätta med detta inlägg var faktiskt inte om min extrema julförälskelse, utan vad jag och mannen gjorde efter julklappsshoppingen. Vi bestämde oss för att åka på babyproffsen och ordentligt kolla på vagn. Så efter att ha engagerat hela butikens personal, provat den i bilen 2 gånger och velat fram och tillbaka i en timma, så är den nu beställd, våran barnvagn! 

Det blev en emmaljunga mondial de luxe, men med Classic kryptobite chassi istället för det på bilden. Det är nämligen lite lättare, har lite mindre och bredare däck samt föll mannen mer i smaken. Så efter en kompromiss fick jag tillslut vagnen jag suktat efter i flera månader.


Den är ju stor och tar rätt mycket utrymme i bilen, det är nackdelen med emmaljunga. Men samtidigt så ville vi ha en vagn som vi tyckte om, som vi tyckte kändes rejäl och som håller till barn nr2. Får se om vi svär och kommer bli galna varje gång den ska in i bilen.. Vi har en Volvo v50, och vi båda älskar den, men nackdelen är att den är lite  liten i bagageutrymmet, för att vara en kombi alltså. Så efter att vagnen är på plats så ryms inte så fasligt mycket mer. Men samtidigt antar jag att det är så, en stor vagn med liggdel tar stor plats, och det är ju faktiskt bara under ca 6 månader som man använder den. Så jag hoppas att vi blir nöjda med vårt val. Den är beställd nu, handpenningen är betald och nu känns det ett inre lugn inom oss. Att det är avklarat, bestämt och beställt! Nu längtar vi ännu mer efter det lilla liv som ligger och växer till sig i min mage. På tisdag får vi se det lilla pyret igen på ultraljud, som vi längtar! 

Kommentarer:

1 A:

Grattis till vagnen! Vad roligt! Kul att ni hittade något som passar er smak och era behov. :)

Svar: Tack så mycket! Ja det känns underbart. Nu återstår bara resten av inköpen ;)
Evelina

2 C:

Men härligt! Grattis till att ni blivit med barnvagn <3 Den ser ju jättefin ut och det verkar som att ni verkligen hittat något som passar er :) kram!

Svar: Tack snälla! Det känns helt fantastiskt, allt blir liksom lite mer konkret och verkligt :) Ja, den känns perfekt för oss. Lite stor och klumpig, men här uppe så är det ju snö typ 6 månader per år så det behövs en rejäl vagn ;) kram
Evelina

3 Kampen om ett barn:

Vad glad jag blir av att se att ni är gravida nu när jag trillar in här igen!
Kram

Svar: Tack så mycket! Ja det lilla pyret sparkar för fullt inne i magen :)
Evelina

4 onskan:

Åhh jag tror det är den vagnen jag vill ha, grymt snygg! bra val :)

Svar: Jasså, vad roligt. Jag älskar den. Får hoppas att bebis också gör det :)
Evelina

Kommentera här: