Vecka 21 (20+0)

Idag har varit en rätt hyfsad dag. Åt tre(!) hårdmackor med ost på till frukost, ett päron och ett halvt äpple till lunch. Har varken huvudvärk av matbristen eller känner mig dödshungrig. Så en lyckad dag måste man helt klart säga. Inga kräkningar hittills idag heller, hurra! 

Min pappa fyller 51år imorgon, så vi ska dit på kalas ikväll. Jag står min familj väldigt nära så det är alltid mysigt att få spendera tid tillsammans med dem. 

På söndag ska jag och några vänner/grannar åka till Ikea. Det är 26mil enkel väg till närmaste Ikea från där vi bor. Så det blir en heldags utflykt. Är lite orolig att jag inte kommer orka. Men har jag väl tagit mig upp på morgonen och kommit mig iväg så finns det igen återvändo. Då är det bara att hoppas att illamåendet håller sig hyfsat. Räknar inte med att må prima, men jag hoppas ändå att jag kan få en trevlig dag. Jag och mannen bestämde efter ultraljudet att nu är det slut på oro över att köpa saker till ett barn som kanske inte kommer till oss.. Så på söndag ska det köpas en hel del grejer till pyret och pyrets rum, skötbord, byrå, taklampa, skötbord till stugan, madrasser till spjälsängarna (Ska beställa en på nätet, med sänkbar sida eftersom jag tror att det kan underlätta när bebisen börjar bli större och tyngre, och vi ska faktiskt få ärva en spjälsäng av ett kompispar, som redan är klar med sin småbarnperiod, som vi tänkte ta till stugan). Jag ser verkligen fram emot det. Under flera år så har jag gått förbi barn/baby-avdelningen på Ikea med en klump i magen, suktat och drömt om att få gå där som alla gravida man sett gå runt där, pilla på saker och se allmänt lyckliga ut. På söndag är det min tur!!!

Kommentarer:

1 C:

Hoppas ni får det mysigt på Ikea! Är farligt att shoppa där, finns för mycket fint till bra priser. Kram

Svar: Blev tyvärr ingen resa, vädergudarna ville annat :( kram!
Evelina

Kommentera här: