Vecka 24 (23+3)

Detta skulle ha publicerats för flera dagar sen, men kom av någon anledning inte upp..

Har en riktigt dålig dag idag. Allt går åt helvete, inget allvarligt egentligen. Men när man börjar morgonen med att gråta i 30 minuter, så orkar man inte med några motgångar alls. Definitivt inte otrevliga människor i telefon på försäkringskassan, fyra brinnande värmeljus utvälta över vardagsrumsbord/golv, känningar av karpaltunnelsyndrom i vänster handen och foglossningar och det eviga illamåendet..

Mannen är i Stockholm och jobbar, så jag tappade upp ett varmt bad nyss istället för att göra mig någon middag. Tog med mig en liten bit choklad och ett glas med iskallt vatten, i hopp om att bota lite av mitt värdelösa humör. Bebis blev då helt galen och sparkade och slog volter inne i magen. Det fick mig att le och även om dagen fortfarande inte hamnar på någon topp-lista så kan jag le lite åt eländet. 


Kommentarer:

1 Sanna:

Hej på dig :)

Tänkte att jag måste kommentera din blogg.
Började läsa din blogg när jag jobbade natt för ca 3 veckor sedan och bara mös när jag läste den(förutom att du mår så illa, tycker synd om dig!!) och tänkte "kan det snälla bli våran tur snart". Vi har försökt i 19månader och i måndags plussade jag för första gången!!! Var så himla roligt.
Ja, jag ville egentligen bara kika in och säga att jag gillar din blogg! Hoppas ditt illamående går över så du får njuta sista veckorna till fullo:) Du får ingen illamående medicin mot det??
Kram!

Svar: Hej! Vad roligt att du hittat hit och att du lämnat en kommentar efter dig :)

Stort grattis till ert plus, vilken glädje och vilken enorm glädje. Har du kunnat förstå än vad som hänt? Att det faktiskt växer ett litet mirakel inom dig? Jag ska hålla tummarna för att du får må bra och att graviditeten ska fortlöpa bra för dig. Återigen, stort grattis!!!

Vad snällt sagt, tack!! Ja, illamåendet är
förlamande och stundtals väldigt ledsamt för att det begränsar mig så mycket. Men samtidigt vet jag ju att det är värt varje sekund av illamående. Det är tur att lilleman i magen påminner mig om det ofta genom sina rörelser och sparkar.
Jag har provat rätt många medicinering illamåendet, och inget har fungerar för mig tyvärr. Men nu är det ju bara typ 15 veckor kvar så slutspurten ska jag förhoppningsvis klara lite bättre :)

Kram!
Evelina

Kommentera här: