Uppdatering njurstensanfall

Fick åka hem strax efter 00 igår efter att ha varit på akuten sedan kl 18. Träffat 4 läkare och 5 olika sjuksköterskor. Fullproppad av morfinliknande mediciner för att ta bort smärtan. Blev fruktansvärt illamående av andra dosen och kände mig hög. Hela världen snurrade och det var en oerhört obehaglig känsla. Men det lindrade smärtan. Har nu varit vaken i drygt en timma, smärtan är tillbaka men inte i full kraft. Fick två doser av medicinen med mig hem, men ska köra bil runt 10 så kan inte ta någon. Har fått i mig två alvedon på morgonen, men det är mest ett försök att lindra huvudvärken som jag vaknade med. Ska iallafall på ultraljud av njurarna och urinledaren kl 10.50, då ska man se om det sitter fast någon sten. I fall det gör det så blockerar det njurens tömning och ett dränage måste sättas in, genom huden och ut med slangar på ryggen. För att tömma urinen den vägen.. Självklart tänker jag det värsta, 3 månader med en jävla slang ut på ryggen. Är det aldrig nog?!

Håll gärna tummarna för att ingen sten sitter fast och att jag får åka hem från lasarettet utan slangar!!

Kommentarer:

1 A:

Usch vad du ska gå igenom. Hoppas på positiva nyheter efter undersökningen. Vet de varför det blev såhär? Har det ett samband med graviditeten? Läste om en annan tjej som också hade liknande (kanske samma?) problem. Kramar!

2 C:

Stackare! Minns mitt njurstensanfall i vecka 6, smärtan var det värsta jag varit med om och att drabbas så sent i graviditeten som du gjort måste vara en hemsk upplevelse. Hoppas du slipper sätta in någon slang! Kramar

Kommentera här: