Vecka 36 (35+1) Slutkörd och sömnbrist!

Ligger vaken, även inatt har varit en tuff natt. I snart en vecka har jag haft dessa täta onda(!!!) förvärkar. Trycket neråt är det värsta, det känns som huvudet borrar sig nedåt för varje värk. När värkarna kommer så måste jag släppa allt, andas och stanna upp. De kommer med 3-20 minuters mellanrum dygnet runt. Jag kan inte sova, kan inte göra något alls. När jag ligger ner är det hanterbart, står jag upp kommer de i princip utan paus. Magen är stenhård och ond. Jag sover ruskigt dåligt på nätterna, kissar varannan timme och vaknar till varje värk. Slemproppen, eller en del av den, lossnade i onsdags. Men det behöver inte vara ett tecken på nått. Jag är helt utpumpad, slutkörd och less på detta. Jag känner att jag vet inte hur länge till jag klar ha såhär ont. Jag behöver få sova. Och jag vet att jag kan ringa till förlossningen, och där få smärtstillande för att eventuellt kunna sova. Men det funkade ju inte alls så vidare bra när vi låg inne där söndag-måndag. Och som jag fick kämpa i söndags för att ens få komma dit så vet jag inte. Orkar jag ringa och bli dumförklarad i telefon.. Orkar jag vara hemma och vänta ut detta. Jag vet inte.. 

Just nu försöker jag fokusera på onsdagens BM-besök och torsdagens återbesök till läkaren. Kanske kan de hjälpa mig..

Kommentera här: