Vecka 22 (21+5) Läkarbesök

Detta skulle ha publicerats igår, men av någon anledning gjorde det inte det

Är lättad och besviken på samma gång efter läkarbesöket. Lättad för att läkaren höll med mig om att jag är för dålig för att börja jobba. Han "känner" ju mig, har gått till honom i dryga tio år. Så han vet att jag inte överdriver och jag vet att han tar mig på allvar. Idag ville han ta ett HB för att se så att det inte ligger lågt. Hade ju 134 på inskrivningen men det är ju massor med veckor sen nu. Så han förlängde min sjukskrivning till 15/1, och då är jag mitt i vecka 29. Så det känns skönt, att veta hur framtiden ser ut för några veckor framåt. Imorgon ska kg meddela det till min chef, få se hur lycklig hon blir. Jag skulle nämligen jobba både jul och nyårs i år, precis som förra året.. 

Nu till besvikelsen, passade på att väga mig, eftersom det är samma våg som kg vägt mig på under hela graviditeten. Vägde mig för 6-7 veckor sen, och hade då gått mer 7 kg sedan gravidstart, vägde mig nämligen två dagar innan min ägglossning, så vet ganska exakt vad jag vägde innan. Så klev på vågen idag men tron att jag gått upp minst 3 kg, maken trodde +4. Men endast +1,2kg visade vågen. 5,8 kg kvar till vikten vid gravidstart alltså. Det trodde jag inte. 

Kommentera här: