Vecka 19 (18+3)

På torsdag kl 12.30 ska vi på RUL. Eftersom jag ej har gjort något KUB test så senast vi såg pyret var på VUL i vecka 8, efter de blödningar som jag hade haft. Så det är läääänge sen vi såg pyret, sen vi såg några livstecken och kunde känna oss lugna. Jag har varit ganska lugn inför RUL, försökt tänka att efter allt detta illamående och kräkningar som måste ju barnet må bra som alla läkare och barnmorskor sagt. Det bara måste vara så! Men i helgen fick jag panik, tänkt om allt inte är ok, tänk om pyret inte finns. Tänk om hjärtat slutat slå efter VUL i vecka 8. Jag försöker att inte tänka på så mycket på olika scenarion, och jag har ju tack och lov en man som är positiv. Men på nätterna kommer min oro fram, i drömmarna. Nu flera nätter i rad har jag drömt om stora blödningar, om att barnet kom ut och inte levde, om situationer som skulle krossa hela vår värld. Vaknat gråtandes mitt i natten och sen inte vågat somna om, av rädsla för att fortsätta drömma. Ni håller alla tummar ni har för oss på torsdag va? 

Jag berättade för mannen för någon dag sen att sedan jag blev gravid, och livrädd för att bebis inte skulle vilja/kunna stanna i min mage i 9 månader, så kollar jag ALLTID på papperet efter jag torkar mig när jag gått på toan. För att försäkra mig om att det inte kommit något blod. Och vissa dagar är detta jobbigare än andra.. Någon annan som gör detta? Har ni haft blödningar under graviditeten eller gör ni det för att försäkra er? 

Kommentarer:

1 A:

Tråkigt med mardrömmar men jag håller tummarna att ni ska få lugnande besked på torsdag. :) Det med pappret känner jag igen. Fortfarande i v. 28 så kollar jag pappret varje gång.

Kramar!

Svar: Tack, fortsätt gärna hålla tummarna. Känns som att tiden fram till torsdag kl 12.30 går sååååå sakta! Jag misstänkte nästan att jag inte var ensam om det.

Kram!
Evelina

2 Bella:

Håller tummar och tår för er!!! Det kommer gå BRA! Men låter hjärtskärande med dina drömmar, usch, önskar verkligen du slapp dem! Ja, det med papperet är samma här. Tror man blir så när man fått kämpa. Kram Bella

Svar: Tack snälla du! Det MÅSTE gå bra, det finns inget annat alternativ. Det bara måste!! Ja drömmarna är jobbiga, även om det bara är drömmar så vaknar man upp helt förstörd! Kram
Evelina

3 C:

Kommer hålla tummarna stenhårt på torsdag! Jag kollar också papperet vid varje toabesök, man blir väldigt skadad när man har varit med om blod någon gång.. Kramar

Svar: Tack snälla, det känns som att det behövs! Ja så störd i sina tankar och rädd att det ska hända igen. Kram!
Evelina

4 Langtarefterbarn:

Jag förstår dina tankar. Haft likadant.

Jag har ju haft blödningar tre gånger under graviditeten såhär långt och jag kollar på pappret varenda gång jag är på toaletten. Verkligen synar det.

Ska verkligen hålla mina tummar för att allt ser bra ut på KUB i morgon! Kraaam

Svar: Ja, jag antar att man blir rätt störd i sitt tänk när man blött tidigare under graviditeten.

Tack snälla! Jag håller på att spricka av nervositet!!!
Evelina

5 Jennie :

Jag tittade bara på pappret sådär fram till vecka 12 kanske, sedan glömde jag av det lite. Gjorde iofs KUB ungefär då också, det medverkade nog. Hade mitt RUL i vecka 19, och bara dagarna innan hade jag känt riktigt tydliga fosterrörelser - sådana där som det inte råder någon som helst tvekan om, du vet snart vad jag menar ;) Så jag lugnades av det, och var mest spänd på att få veta könet.

Nu är jag i vecka 26 (herregud!) och känner vår lilla flicka flera gånger om dagen, så jag hinner inte ens bli orolig. Antar att jag försöker säga att jag tror det blir bättre med den där biten ju längre du kommer, när magen börjar växa så det knakar och bebisen sparkar hårdare. Kram och lycka till!

Svar: Kände de förta tydliga sparkarna igår, några timmar innan RUL, rätt komiskt faktiskt. Men oj vad det hade en lugnande inverkan på mig!

Ja, jag längtar efter allt som framtiden har att erbjuda nu. Varje dag känns spännande :)

Kram
Evelina

Kommentera här: