Vecka 23 (22+2) Jul i vårt hus

Snön har fallit under natten så det ligger återigen ett fint vitt snötäcke ute och julgranen är klädd här i vårt hus. 1a advent idag och hela mitt inte spritter av lycka! Här har ni en del av min galenskaper kring julen.



Detta serverades min man på sängen imorse, jag fick bara i mig hårdmackorna. Men det var väldigt mysigt ändå och mannen blev överlycklig. 


Igårkväll var mannen borta på fest, så för att hålla mig vaken så ställde jag mig och bakade saffransskorpor. De var klara runt 00.30 och fick högra betyg av maken. 


Denna buffé av smarriga julsaker står i vårt kök


Mannen fick en adventskalender av mig i år


Fönsterdekoration


Pysslade ihop två jultavlor härom kvällen


Bebisens rum, alla saker är bara inställda. Men en julstjärna lyser så fint.








Tomtelandet





Och det bästa av allt, julgranen!!

Kommentarer:

1 A:

Åh så härligt med alla goddsaker och allt fint pynt! :) Ser väldigt mysigt ut. Kram!

Svar: Ja, godsakerna blir ju tyvärr till gästerna, eftersom en viss liten krabat i magen inte låter mamman äta. Men det är en fröjd för ögat i alla fall :) kram
Evelina

2 C:

Vas mysigt ni har det :) Det blir så speciell stämning i ett hem när julsakerna åker fram! Vad gulligt med lite frukost på sängen och avis jag blir på att ni har snö för vår har regnat bort :/ Saffransskorpor skulle jag vilja göra men är kass på allt som har med bakning att göra. Har du något enkelt bra recept du kan lägga ut? ;) Kram

Svar: Tack! Ja, det är extremt mysigt är hemma. Önskar man fick ha julsaker framme året runt, men risken blir väl att någon anmäler än till outsiders på TV3.. Ja snön hade hunnit regna bort här också, men inatt kom den passande nog tillbaka :) Har lagt ut receptet nu, och jag är inget proffs men tyckte det var ett superenkelt recept. Lycka till med bakningen! :) kram
Evelina

Kommentera här: