Vecka 33 (32+4) weekend i Stockholm

Helgen spenderades tillsammans med mannen i huvudstaden. Trots illamående, sammandragningar, foglossningarna, extremt svullna fötter och kräkningar så har vi haft den bästa helgen på väldigt länge. Mannen är ju en pärla som vanligt, ser på mig när jag är slut, får en sammandragning och måste stanna eller behöver något. Så vi har tagit allt i mitt tempo. I fredags när vi kom ner till Stockholm så var mannen tvungen att jobba ett par timmar, så han såg till att checka in oss på hotellet först och bädda ner mig i sängen med benen i högläge. Så där vilade jag ett tag tills han var klar med sitt jobb, efter det tog vi oss en sväng på stan. Ingen av oss hade några speciella shoppingbehov, så som vanligt slutade det med att lilleman i magen fick sig lite kläder istället för de blivande föräldrarna. Hittade tre tröjor inne på Zara, som lilleman bara måste ha enligt mannen. Så de fick följa med oss hem. 






På fredagkväll mötte vi upp mannens bästa vän, som sen ett år tillbaka bor i Stockholm med sin flickvän, på middag på Wagamama. En japansk resturang som hade gudomligt god mat. Jag fick i mig nästan hela portionen OCH en mango/passionsfrukt moussetårta till efterrätt. Och nu kommer det mest förvånande, jag mådde inte ens illa efteråt!!!! Runt 01 så var jag dock fruktansvärt slut och jag och mannen tackade för oss. Somnade nog innan vi landat i våran hotellsäng. Tyvärr vaknade jag kl 05 och fick springa upp och kräkas, men efter en sådan brakmiddag så får jag ändå vara rätt nöjd med resultatet. 

Lördagen träffade vi en väldigt speciell person i mitt liv. Vi har bara träffats en gång tidigare, under ett par dagar, för drygt fyra år sedan. Men vi har sedan dess pratat flera gånger per vecka. Hon var den som var mitt största stöd, efter mannen, under vår barnlöshet och det jag/vi gått igenom de senaste åren. Känner så stor kärlek och tacksamhet till denna människa. Då det mötet i lördags var så värdefullt, precis som L själv! Tiden flög iväg och att säga hejdå efter 5 timmar gjorde ont i hjärtat. Jag och mannen vilade sedan på hotellrummet, och kände oss lite timma efter att ha varit tvungen att säga hejdå till vår vän, som vi inte vet när vi får träffa nästa gång. Efter att ha deppat ett tag så åkte vi hem till mannens bästa vän och flickvän och umgicks resten av kvällen. 

Söndagen startade rätt sent, vi åt hotellfrukost runt 10.30, som jag tyvärr fick spola ner i toan. Efter det packade vi ihop våra saker och checkade ut. Mannen lämnade mig i hotellobbyn för att smita iväg och köpa en hemlighet, gissar på en födelsedagspresent. Fyller nämligen 24 år på lördag. Flyget hem gick vid 16tiden och resten av söndagen spenderade vi raklånga i soffan. Jag var så fruktansvärt trött och slut. Det börjar kännas i kroppen att den inte orkar vad den brukade göra. Nu har jag ju varit orkeslös hela min graviditet pga illamående/kräkningar/litet matintag, men det börjar ändå kännas att bebis är större nu, att förlossningen närmar sig och att kroppen ställer in sig på denna stora förändring. Fogarna är extremt smärtsamma just nu, varje rörelse känns som knivhugg. 

Gårdagen var jag som bakis efter helgens aktiviteter. Både kroppen och psyket var helt knäckt. Låg kvar i sägen till strax innan 12, kunde inte vakna till riktigt. Kände mig tom, trött och väldigt väldigt slutkörd. Så gårdagens enda aktivitet var ett par timmar på föräldraträff på eftermiddagen. Och efter det veckohandlade, vilket var över min orkesnivå egentligen, men mannen gjorde det mesta, jag körde bara vagnen och pekade på maten. Det är så
skönt att få göra bort veckohandlingen på måndagen och ha maten klar för resten av veckan.

För mig som älskar sport, av alla de slag , är det en njutning med OS på tv dagarna i ända just nu. 

Idag har jag planerat att bädda spjälsängen, tyvärr har jag inte fått hem spjälskyddet ännu, men kan inte riktigt hålla mig. 

Hoppas ni haft en fin helg och en bra start på veckan. 

Kommentarer:

1 C:

Vad härligt att läsa om er weekend och att ni haft så trevligt! Fina kläder du köpt och wow vad magen är stor och vacker. Kram ❤️

Svar: Ja är glad att vi åkte, trots att jag visste att jag skulle få det tufft rent kroppsligt. Det var så underbart kul att träffa våra vänner. Haha, ja den växer på sig minst sagt. Tycker dock att den ser mycket större ut utan kläder än med. Men jag gillar den ;) Kram
Evelina

Kommentera här: