Vecka 14 (13+2)

Puh, vilken natt! Hade svårt att somna igår, men vid 00.30 somnade jag äntligen. Kl 04.10 vaknade jag för att jag var kissnödig och hade drömt en mardröm. Vaknade igen kl 06.42 för att magen kurrade och ville ha mat samt att jag återigen hade drömt en marddröm. Men pga illamåendet var det bara att utesluta. Låg kvar i sängen till 08.30 men under den tidernas snurrade jag mest. Drömde mardrömmar och kände hur fruktansvärt hungrig jag är!

Ingen vidare bra start på denna vecka. Nu hoppas jag bara att illamåendet lugnar sig så pass att jag kan få i mig något i magen. Börjar vara så sanslöst trött på detta. Jag försöker hålla modet uppe. 

Fredag och lördag var allt jag totalt fick i mig 7 stycken hårdmackor med smör och en köttbit på 2*2 cm. Var ju på mannens släktträff på lördagen och kämpade mig igenom 4 timmar där. men fick bara i mig en pytteliten köttbit till middagen och illamåendet var fruktansvärt under hela kvällen. Igår gick det lite bättre med maten. Åt nog runt 800-1000 kalorier(!!!!) Men runt 21tiden efter en satsumas till kvällsfika så kom ett gräsligt illamående. Det kommer i attacker och då rinner svetten och jag måste sitta blickstilla i 20-60 minuter och i princip hyperventilera.

Om precis två veckor är det tänkt att jag ska börja jobba igen. Och allt eftersom datumet kommer närmare så känner jag att jag får panik. Jag mår ju inte bättre. Jag vill så gärna börja jobba, att vara hemma och må såhär önskar jag ingen. 

Ber om ursäkt för ett allt annat än upplyftande inlägg såhär på måndagsmorgonen. Jag vill helst bara bädda ber mig i soffan och gråta en skvätt. Men först måste jag försöka hitta något att äta..

Men jag ska inte lämna detta inlägg utan något positivt. Och denna dag får det blir att graviditeten nu har passerat 1/3 med sina 33,6% borta och överstökade. Det gör mig lite glad i alla fall!



Kommentarer:

1 A:

Usch för allt detta illamående. Hoppas också att du snart befinner dig på slutet av detta nu.

Härligt dock att tiden tickar framåt ändå. Kram!

Svar: Ja tur man kan glädjas åt att tiden går framåt när man har såna här dagar. Jag hoppas bara att illamåendet ska lätta snart så att jag kan få njuta av att vara gravid!

Kram
Evelina

Kommentera här: