Vecka 14 (13+0)

Ny vecka igen, vecka 14!! De senare två veckorna har bara susat förbi i rasande fart. 

Veckan som varit har ju varit aningens bättre, om man räknar bort måndagen. Men igår hade jag en vidrig dag igen. Skulle till tandläkaren kl 10.30 så åkte hemifrån kl 10 och hade då inte kunnat äta något alls på morgonen pga illamåendet. Tandläkaren gjorde en vanlig enkel undersökning, för att förlänga min tandläkarförsäkring. Det gick faktiskt bättre än jag trott att ligga i den där hemska tandläkarstolen bakåtlutad. Så vid 11.30 var jag hemma igen och skulle försöka äta dagens första mål. Fick bara i mig en hårdmacka med smör. Och det var allt jag fick i mig fram till kl 17.30. Då jag återigen fick i mig tre hårdmackor. Men illamåendet var vidrigt. Men vid denna tidpunkt var jag så energilös att kroppen skakade. Fick i alla fall behålla hårdmackorna. Hade bjudit över en vän hit igår, för mannen är borta, planen var fredagsmys framför idol med nybakade scones. Ja jag tänkte försöka mig på att baka. Det gick ju såklart inte. Men idol såg vi och jag fick mysa med hennes bebis på 4 månader. Efter hon gått vid 22.30 åt jag ännu en hårdmacka för det kändes som jag skulle svimma. Efter det gick jag och la mig. Tänkte sova lääänge, det gick si sådär, vaknade 07.50 av att magen kurrade. Har än inte vågat mig på frukost, men jag antar att jag borde ge det ett försök snart.

Mannen är med sin släkt och jagar fågel idag, ikväll ska jag möta upp dem för middag av de skjutna djuren. Träffar mannens släkt så sällan, så jag vill verkligen orka. Har inte träffat många av dem på drygt ett halvår. Och under den tiden har vi ju både hunnit gifta oss och bli gravid. Så håll tummarna på att jag orkar köra bil dit, tar en timma, och inte mår så illa under tiden. 

Trevlig helg på er alla! 


Hit har hösten kommit med besked, bara några få plusgrader och det har regnat konstant i tre dygn. 

Kommentera här: