Vecka 19 (18+6) RUL och nytt bf-datum

Vilken magisk känsla. Vilken fantastisk skapelse som låg där inne i min mage. Vilka krokodil-lyckotårar som rann ner för mina kinder när vi fick se pyret.

Vi var på plats 45minuter innan vår tid. Jag hade inte ro att stanna hemma. Var ganska lugn i väntrummet, tills 10 minuter innan. Så började jag svettas, darra och jag kunde inte andas lugnt. Mannen gjorde sitt bästa att försöka lugna mig, pratade om Ikea, om vad vi skulle köpa där. Det funkade till en viss del. Kvinnan som skulle göra ultraljudet såg hård och gammaldags ut. Men hon var så varm och professionell, så jag fick svälja mina fördomar. Jag la mig på britsen och mannen förklarade att jag var nervös. Kvinnan tog min hand och sa att jag skulle försöka slappna av. Hon satte ultraljudsstaven mot magen, och innan vi ens hunnit se någon bild eller kunnat förstå vad som vad vad så sa hon " hörrni, andas ut, jag såg ett tickande hjärta och ska bara kolla så att bebisen är ensam, sen ska ni få se allt i detalj" Så rann första tåren längst min kind. Pyret låg och sov nästan hela undersökningen, men allt såg bra ut. Moderkakan låg i bakvägg. Tycker att det är fascinerande hur detaljerat man kan se, de små tårna, hjärtats kammare och förmak och den lilla näsan. Jag grät några(många!) glädjetårar till. Tyvärr ville bebisen inte sära på knäna, så vi fick inte veta vad vi väntar. I slutet av ultraljudet vaknade pyret, viftade lite med händerna, vred huvudet och sparkade lite med benen. Då blev maken rörd och precis då förstod han nog att vi har ett levande litet barn i min mage. 

Efter ultraljudet så skrattade vi oss lyckliga ner till bilen, åkte och köpte oss lite mat och åt lunch. Jag fick i mig rätt mycket. Och firade med några tuggor morotskaka. Vi hade tänkt åka och kolla barnvagnar efter det, har inte vågat kolla förrän nu. Men typiskt nog så var butiken stängd idag. Så vi fick snällt gå därifrån och komma tillbaka någon annan dag. Istället så gick vi in på kappahl och köpte några plagg till bebisen. 

Här har ni guldklimpen i egen hög person, Pyret


Blev rätt chockad när hon gav oss det nya beräknade förlossningsdatumet. När jag var på VuL i vecka 8 så tyckte läkaren att fostret var litet, som om de var en vecka yngre, alltså vecka 7. Men här där jag bor flyttar de inte datum förrän på RUL, för de anser att fostret är så litet innan dess så det är svårt att avgöra. Så jag har fortsatt räkna utifrån mensen och det beräknade datum som det gett oss, men med en ständig tanke på att jag kanske ändå är en vecka mindre gången. Men så var det inte. Vi blev istället flyttade från 4e april till 3e. Alltså åt andra hållet. Så redan imorgon går jag in i vecka 20(!). 

Tack för alla era kommentarer!
Kram

Kommentarer:

1 A:

Åh vilken magisk dag ni haft. Det var verkligen roligt att följa er den här dagen :') Jag tänkte mycket på er och vid 15:30, när jag var hemma så tänkte jag "Nu är de nog klara!" :) Och så bra det gått och ett sånt gulligt barn ni har i magen. Stort grattis till lyckad RUL och det nya datumet!
Kramar!

Svar: Åh, tack! Ja utan att vara det minsta partiskt, haha, så är det världens finaste lilla barn ;) tack snälla du!

Kram
Evelina

2 C:

Vad härligt att se att allt gick fint idag. Superfin bild på er bebis och underbart att du fick börja dagen med att känna sparkar. Kram

Svar: Ja, gårdagen var nog den bästa i hela mitt liv! Idag känns det nästan som en dröm.

Kram
Evelina

3 Langtarefterbarn:

Stort grattis till lyckat RUL!
Nu ligger vi lika igen! :)

Det är så fantastiskt att se den där lilla mini-människan där inne. Rör på sig och försöker göra oss uppmärksamma på att de finns.

Jag vill gå på UL igen för att se vårt underverk. Helst vill jag gå hela tiden. Ha ha!

Kraaam

Svar: Tack snälla! Haha just ja det gör vi. Vu följs åt, komiskt! ;)

Ja det var det mest magiska ögonblicket i båda våra liv!

Vi har ett UL inbokat privat den 26/11, så det känns skönt att få se lilla pyret snart igen! :)

Kram
Evelina

Kommentera här: