Oprofessionella kärring!

Jag är så less på sjuksköterskan på barnlösetsteamet. Hon har gjort mig så ledsen många gånger. Hennes beteende är oprofessionellt. Igår var jag in på lassa för att ta mina progesteronprover. Och fick oturligt nog träffa denna sjuksköterska igen.
 
Under provtagningen så frågar jag henne, eftersom hon var på semester förra månaden/Pergotimegången,
-förra omgången med Pergotime så använde jag ägglossningsstickor, kan dessa ge positivt utslag och sen sker det ändå ingen ägglossning? Eftersom detta hände mig förra månaden, positivt på äl-stickan men sen visade progesteronprovet att äl inte skett. Sjuksköterskan som jobbade på din semester kunde inte svara när jag frågade henne via telefon. 
Som svar tittar hon på mig och börjar skratta mig rakt i ansiktet. Jag kände mig då så fruktansvärt ledsen. Jag förstår ändå inte varför hon skrattar så jag frågar -alltså kan det bli så? Då fnissar hon till och svarar- jag tror inte ett skvatt på ägglossningsstickor. De är alldeles för opålitliga! 
 
Ja men säg det då kärring istället för att skratta mig rakt i ansiktet och göra mig ledsen! Jag kan inte förstå varför hon bemöter mig såhär. För att jag är ung?! Har nämligen en bekant som går igenom samma sak som jag. Men hon är 35år istället för mina 23år. Och hon säger att hon har fått ett superfint bemötande av samma sjuksköterska. Att hon varit stöttande, förstående och hjälpsam. Så jag kan inte låta bli att tro att jag får detta bemötande pågrund av mina "unga" ålder. Vad tror ni?
 

Kommentarer:

1 C:

Vad trist att du ska bli bemött på det sättet. Oavsett ålder så är detta något som drabbar en hårt. Kramar

2 A:

Usch vilken oprofessionell människa! Går inte det att klaga på sånt nånstans?

Svar: Det går det säkert! Har fram och tillbaka övervägt att ta tag idet. jag jobbar själv som sjuksköterska inom vården, och jag skulle aldrig betee mig på det sätt hon gjort vid ett flertal tillfällen!
Evelina

3 Sarah:

Usch vad trist att höra att du blir bemött så, och du som är sjuksköterska själv vet ju att det verkligen inte är okej att döma en patient p.g.a någonting! Hon ska vara lika stöttande och trevlig mot dig som mot vilken patient som helst!

Jag är 20 år, blivande sjuksköterska och har sådan fruktansvärd barnlängtan så det finns inte. Ramlade in på din blogg och tycker det är skönt att läsa om andra som också har barnlängtan.

Svar: Exakt! Men jag antar att jag kan ta de lärdomar jag fått från det för att själv aldrig behandla någon annan människa så!

Vad kul att du hittat hit :) Och lycka till med din utbildning, hur tuff den än må vara ibland så är det värt det i slutändan . Barnlängtan är ibland överväldigande stark. Hoppas att du får all du drömmer om inom en snar framtid.
Evelina

Kommentera här: