Vecka 9 (8+6)

Sista dagen på vecka 9. Yay!
 
Just nu är jag så fruktansvärt trött. Det har jag varit hela graviditeten hittills. Jag somnade varje eftermiddag i en vecis innan jag ens tog graviditetstestet, i vecka 5(4+6). Och sedan dess har det varit en enda lång kamp som sömnen. Just nu är jag ju sjukskriven, så jag har möjlighet att sova mer. Sen får jag ju i mig minimalt med föda så det för att eneginnivån inte är så hög. Samt att jag äter Lergigan mot illamåendet morgon och kväll. Jag sover ca 10 timmar per natt, stiger och upp och är vaken ett par timmar,  sen mitt på dagen så somnar jag igen i soffan, i 1,5-3 timmar. Oftast runt dryga två timmar.
Tycker att detta är lite jobbigt, men jag antar att det bara är att finna sig i det och vara tacksam för att jag är sjukskriven och har möjlighet att sova alla dessa timmar, undra hur jag skulle må/fungera annars..  Ursch vill inte tänka tanken. 
 
Idag efter mannen slutat jobba åker vi till stugan, våran fristad, och njuter hela helgen. 
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer:

1 A:

Känner igen det med sömnen. Runt vecka 8-10 sov jag ca. 16 timmar om dagen. Helt galet. Nu när jag snart (hoppas) befinner mig på andra sidan så ropar jag bara "Heja! Du klarar det!" Men det är skitjobbigt att vara mitt uppe i det. Och kom ihåg. Man FÅR vara ledsen över att må så. Lyckan får också utrymme de stunder man mår lite bättre. Hoppas du får en avkopplande och skön helg. Stor kram!

2 C:

Sov också som en stock i början. Kunde somna sittandes i soffan fast att vi hade gäster. Sov så hårt att sambon blev rädd ibland. Det gick över för mig, hoppas det gör det för dig med. Kramar

Kommentera här: