Vecka 9 (8+5)

 
Har haft två riktigt tuffa dagar. Igår kräktes jag tre gånger och fick knappt i mig någon mat alls. Så runt 21tiden var jag så svag att jag knappt orkade gå på toa. Somnade helt utmattad.
Idag har hittills varit rätt kämpigt, inga kräkningar. Men bara fått i mig en liten macka med smör på och ett glas juice. Känner mig lite snuvig. Har svårt att andas på nätterna. Är helt tät i näsan. Men man får väl inte använda nässpray som gravid? Tät i näsan i kombination med min astma gör att jag stundtals får panik för att det känns som att jag ska kvävas. 
 
Glödjer mig dock åt statestiken, 22%(!). Det är ju  på riktigt helt galet! 

Kommentarer:

1 A:

Jobbigt med så mycket illamående och kräkningar. Känner med dig. Men det går ju framåt! :) Kram!

2 C:

Kolla med apoteket gällande nässpray. Jag fick använda otrivin i början för jag var totalt täppt och det påverkar så mycket tycker jag. Man ska väl vara sparsam men det finns ju någon typ koksaltlösning eller något man kan spraya med? Kramar

Svar: Tack för tipset! Ska höra på appteket
Evelina

3 Jennie:

Åh, vilken app eller sida är den grav.kalendern från?

Svar: Stora Gravid Guiden heter den. Är en app från familjeliv
Evelina

Kommentera här: