Ge något tilbaka

Idag har vi varit på begravning för sambons farfar. I bilen på vägen hem så pratade vi om att det är dags för han eller hon som bestämmer över liv och död att sluta ta ifrån oss dem vi älskar. Det är dags att ge oss någon ny. Ett litet mirakel som vi skulle älska, mer än allt.
 
Jag har fortfarande väldigt öm i livmodern. Är uppsvullen över nedre delen av magen, som jag varit sedan jag tog Pergotime. Jag kan inte förstå varför. Igår tog jag första grav.testet, självklart var det negativt. Jag hade inte väntat mig något annat, hoppats såklart. Dels för att det är för tidigt för att testa. Enligt sjuksköterskan på barnlöshetsteamet bör min mens komma i helgen. Men också för att jag är helt säker på att mina smärtor i livmodern är något negativ. Har fortfarande fruktansvärt ont i brösten, vaknar mitt i natten av smärta när jag försöker vända mig i sängen.
 
Nu vill jag bara veta, har första omgången med Pergotime gett resultat? har ägget blivit befruktat? har det fäst? Blir galen på denna väntan!
 
 

Kommentera här: